piątek, 18 kwietnia 2014

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich zbliża się wielkimi krokami. 23 kwietnia po raz 19 odbędą się akcje w całej Polsce mające na celu promowanie czytelnictwa, edytorstwa i ochronę własności intelektualnej prawem autorskim. Święto to, ustanowione przez UNESCO, zawsze budzi nadzieję, że ci, którym z książką nie jest po drodze, wreszcie dadzą się przekonać i rozpoczną najpiękniejszą zabawę, jaką sobie ludzkość wymyśliła (Wisława Szymborska), czyli dadzą się porwać w świat fantazji i będą chcieli poznawać kolejne. Księgarnia Gandalf, którą bardzo cenię (bynajmniej nie tylko dlatego, że to łódzka księgarnia), i z którą mam przyjemność współpracować od kilku lat, postanowiła pomóc tym niezdecydowanym i zaproponować konkretne pozycje, konkretnym sylwetkom osób, które czytać nie lubią, albo jeszcze nie wiedzą, że lubią i trzeba im dopomóc, aby się dowiedziały :-) Wśród tych postaci znalazły się np. KANAPOWIEC TELEWIZYJNY, WIELBICIELKA SERIALOWYCH TASIEMCÓW, KIBIC, DZIECKO TECHNOLOGII, ZAKUPOHOLICZKA, PAKER oraz MŁODZIEŻ ZBUNTOWANA. Ponieważ sam pomysł bardzo mi się spodobał i ja postanowiłam pomóc trzem wybranym przeze mnie typom. Oto moje podpowiedzi, być może komuś się przydadzą. Wszystkie książki jeszcze pachną nowością, zapowiadają się bardzo ciekawie. Spójrzcie, co wybrałam:

DLA ZAKUPOHOLICZKI


Kuchenne rewolucje. Magda Gessler


Rok w Jemenie
Jennifer Steil


Ja, kobieta - Cameron Diaz
DLA WIELBICIELKI SERIALOWYCH TASIEMCÓW


Zapach truskawek.
Anna Włodarczyk


Tylko mnie uwiedź
Sylvia Day


Lato bez mężczyzn
Siri Hustvedt
DLA KIBICA


Polowanie na Snowdena
Luke Harding


Profesor
John Katzenbach


Deyna.
Wiktor Bołba

Jest w czym wybierać, prawda? A najważniejsze jest to, że niezależnie od tego, czy reprezentujemy, któryś z wymienionych wyżej typów czy nie, po książkę zawsze warto sięgnąć. Nie tylko od święta. Książki, rzecz jasna :-)

***

Na koniec zostawiłam sobie życzenia świąteczne. Życzę Wam wszystkim (czytającym i tym jeszcze się przed czytaniem opierającym) zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych, pełnych miłości, uśmiechu i zadumy, spędzonych wśród rodziny i przyjaciół.
Ściskam wiosennie - Agnieszka


* obrazek wielkanocny pochodzi ze strony: http://www.edycja.pl/, a okładki książek z http://www.gandalf.com.pl/, a obrazek z drzewkiem z profilu Świata Książki na FB

4 komentarze :

  1. Strasznie intryguje mnie postać Magdy Gessler. Wśród ludzi można usłyszeć różne opinie na jej temat, jednak mnie jako osobę bardzo ciekawi. Z chęcią ugotowałabym coś co pochodziłoby z jej przepisów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję Ci zatem zakup książki pani Magdy. Z pewnością znajdziesz w niej coś smakowitego, co będziesz mogła przyrządzić :) Pozdrawiam :)

      Usuń